I. Postanowienia ogólne
- Definicje
a. Studio nagrań audio – miejsce świadczące usługi nagrywania, miksowania, masteringu oraz innych usług dźwiękowych.
b. Studio nagrań wideo – miejsce świadczące usługi nagrywania, montażu oraz innych usług audiowizualnych.
c. Personel – osoby pracujące w studio.
d. Klient – osoba lub podmiot korzystający z usług studia.
e. Wykonawca -firma PROSONICA STUDIO, która wykonuje pracę na rzecz Klienta.
- Cel regulaminu
Regulamin określa zasady korzystania z usług studia nagrań, w tym obowiązki Klienta, Wykonawcy i Personelu, zasady rezerwacji, płatności oraz postępowania w sytuacjach spornych.
II. Wyceny, cennik, płatności i sposób rozliczenia
a. Wycena jest dokonywana indywidualnie na podstawie danych przekazanych przez Klienta. Przy tworzeniu wyceny brane są pod uwagę takie parametry jak np. długość tekstu (ilość znaków ze spacjami), długość materiału wideo, wybranie konkretnego lektora, zakres niezbędnych prac, rodzaj licencji (zakres emisyjny produkowanych nagrań), itp.
b. Jeżeli po otrzymaniu wyceny klient decyduje się na zlecenie realizacji usługi, zobowiązany jest do przesłania danych na fakturę (nazwa firmy, adres, nip). Gdy Wykonawca otrzyma dane, prześle e-fakturę w formacie PDF na adres e-mail bieżącej korespondencji. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z 20.12.2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej (Dz.U. z 2012 r. poz. 1528), e-faktura ma taką samą wartość prawną, jak faktura w formie papierowej.
c. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności na podstawie otrzymanej faktury. Płatność może być dokonana za pomocą gotówki lub przelewu w określonym na fakturze terminie (7-10 dni), co klient zobowiązany jest określić składając zamówienie.
d. W przypadku anulowania zlecenia przed jego realizacją, Klient otrzyma korektę faktury.
e. Nie ma możliwości anulowania płatności po wykonaniu zlecenia. W przypadku rozpoczęcia realizacji ewentualny zwrot będzie zależał od stopnia wykonanych prac oraz poniesionych przez Wykonawcę kosztów.
f. Z uwagi na fakt, że każdy projekt jest inny, wyceny są tworzone indywidualnie, zatem nie istnieje jeden ujednolicony cennik.
g. Firma PROSONICA STUDIO jest podmiotowo zwolniona z podatku VAT (nie jest płatnikiem VAT) na podstawie art. 113 Ustawy o VAT, par. 1 i 9.
h. Jakiekolwiek podane ceny i stawki w niniejszym regulaminie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego
III. Rodzaje licencji do nagrań
W zależności od zapotrzebowań na zakres emisyjny, nasi klienci powinni wybrać jedną z trzech licencji na nasze produkcje. Zakres emisyjny zobowiązani są określić przed realizacją projektu (niezbędne do wyceny projektu).
- Licencja Standard (200,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- radio regionalne (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- telewizja regionalna (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- internet (1 strona/domena firmowa)
- media społecznościowe (instagram, facebook, tiktok, itp)
- reklamy mobilne
- audioprzewodniki / wydawnictwa
- systemy telefonicznej automatycznej obsługi klienta (ivr)
- reklama w sklepie (1 lokalizacja)
- licencja na 6 miesięcy (możliwość odpłatnego wydłużenia: +50% wartości o kolejne 6 miesięcy)
- radio regionalne (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- Licencja Premium (400,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- radio ogólnopolskie
- telewizja tematyczna
- telewizja regionalna (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- internet (1 strona/domena firmowa)
- media społecznościowe (instagram, facebook, tiktok, itp)
- reklama w sklepie (cała sieć sklepów)
- licencja na 6 miesięcy (możliwość odpłatnego wydłużenia: +50% wartości o kolejne 6 miesięcy)
- Licencja Professional (800,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- wszystkie powyższe pola eksploatacji bez ograniczeń + DODATKOWO:
- telewizja ogólnopolska
- radio ogólnopolskie
- licencja 1 rok od daty pierwszej emisji (możliwość odpłatnego wydłużenia o 1 kolejny rok +50% wartości)
IV. Rezerwacje studia
1. Rezerwacja terminu odbywać się może za pośrednictwem rozmowy telefonicznej lub korespondencji e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
2. Rezerwacja jest bezpłatna.
V. Przechowywanie i archiwizacja nagrań
a. Materiały z sesji nagraniowych audiowizualnych przechowujemy 30 dni w postaci osobnych ścieżek źródłowych, w oryginalnej jakości, na wypadek gdyby klient chciał wprowadzić jakiekolwiek zmiany.
b. Istnieje możliwość zarchiwizowania nagrań na życzenie klienta i zmagazynowania ich na serwerze w studio. Koszt to 10,00 zł / 1 miesiąc. Materiały są zapisywane na wewnętrznym serwerze typu NAS (Network Attached Storage) w5 niezależnych kopiach dyskowych.
c. Po upływie okresu przechowywania dane są trwale usuwane i nie ma możliwości ich odtworzenia.
VI. Ogólne zasady i udogodnienia w studio
- Z uwagi na komfort i warunki pracy, w studio mogą przebywać maksymalnie 2 osoby dodatkowe poza nagrywającą i realizatorem.
- W studio obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, palenia oraz stosowania jakichkolwiek substancji psychoaktywnych.
- Do dyspozycji w studio jest pomieszczenie socjalne (kawa, herbata, woda) oraz toaleta.
- Reżyserka studia jest klimatyzowana.
VII. Odpowiedzialność Klienta
a) Klient ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy w sprzęcie, wyposażeniu lub pomieszczeniach studia.
b) W przypadku uszkodzeń sprzętu lub infrastruktury, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany.
VIII. Autorskie prawa majątkowe do nagrań i wydanie materiałów
- Autorskie prawa majątkowe do nagranego materiału przysługują Klientowi, zgodnie z zakresem na zakupionej licencji, chyba że zawierana jest indywidualna odrębna umowa stanowiąca inaczej.
- Gotowe nagrania są oddawane Klientowi drogą elektroniczną (mailową) w umówionym terminie, za pomocą linku umożliwiającego pobranie.
IX. Reklamacje i sytuacje sporne
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w tekstach lektorskich dostarczanych przez Klientów.
- Teksty lektorskie dostarczone przez klienta i zawierające błędy nie podlegają reklamacji. Istnieje za to możliwość odpłatnego ich skorygowania i ponownego nagrania.
- Błędy powstałe z winy lektora z naszej bazy głosów (przejęzyczenie, itp.) podlegają bezpłatnej poprawie.
- Po dostarczeniu nagrania Wykonawca oczekuje 10 dni na ewentualne uwagi Klienta. Po tym czasie projekt uznawany jest jako wykonany poprawnie w ocenie Klienta i zakończony.
- Po upływie 10 dni oraz potwierdzeniu przez Klienta, że projekt jest wykonany zgodnie z oczekiwaniami nie ma możliwości złożenia dodatkowej reklamacji.
- Kwestie sporne staramy się wyjaśniać polubownie.
- Ewentualne nierozwiązane kwestie rozstrzygać będzie Sąd Okręgowy w Krakowie, ul. Przy Rondzie 7, I Wydział Spraw Cywilnych.
X. Postanowienia końcowe i Poufność
- Regulamin obowiązuje od 1 grudnia 2024.
- Studio zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu.
- Wszelkie ustalenia wynikające z korespondencji pomiędzy Wykonawcą a Klientem mają charakter poufny.