Co z tym dźwiękiem cyfrowym?
Fala dźwiękowa posiada kształt sinusoidalny. Gdy występuje w naturze jest płynna i nie posiada ostrych krawędzi. Każda podczas wychylenia ze stanu spoczynku, ma swoją amplitudę i długość trwania. Te podstawowe cechy sprawiają, że za pomocą uszu i mózgu, który przekształca informacje o fali, słyszymy dźwięki. Oczywiście, nie wszystko jesteśmy w stanie usłyszeć, ponieważ nasz słuch jest skonstruowany w specyficzny sposób. Nie słyszymy dźwięków poniżej 20 drgań na sekundę (20 Hertzów) czyli infradźwięków oraz drgań powyżej 20 000 drgań na sekundę (20 000 Hertzów) czyli ultradźwięków. Wspomniane wyżej częstotliwości to granice umowne, w rzeczywistości zazwyczaj nie słyszymy całego spektrum, a w dodatku zdolność do słyszenia wysokich tonów maleje wraz z wiekiem.Mamy tutaj przykład przebiegu fali sinusoidalnej, zarejestrowanej cyfrowo, przy niskiej rozdzielczości. Taki cyfrowy zapis stosują przestarzałe studia nagraniowe. Uzyskany dźwięk nie jest klarowny, czysty, przestrzenny.
Tutaj sygnał jaki rejestrujemy w PROSONICA STUDIO. Jak można zauwazyć, jest on o wiele bardziej dokładny i w pełni pokrywa się z oryginalną falą dźwiękową. Tak nagrany dźwięk jest wyraźny, czytelny i "pełny" nawet w bardzo cichych fragmentach.