I. Postanowienia ogólne
- Definicje
a. Studio nagrań audio – miejsce świadczące usługi nagrywania, miksowania, masteringu oraz innych usług dźwiękowych.
b. Studio nagrań wideo – miejsce świadczące usługi nagrywania, montażu oraz innych usług audiowizualnych.
c. Personel – osoby pracujące w studio.
d. Klient – osoba lub podmiot korzystający z usług studia.
e. Wykonawca – firma PROSONICA STUDIO, która wykonuje pracę na rzecz Klienta.
- Cel regulaminu
Regulamin określa zasady korzystania z usług studia nagrań, w tym obowiązki Klienta, Wykonawcy i Personelu, zasady rezerwacji, płatności oraz postępowania w sytuacjach spornych.
II. Tworzenie wycen
a. Wycena jest dokonywana indywidualnie na podstawie informacji o projekcie przekazanych przez Klienta. Przy tworzeniu wyceny brane są pod uwagę takie parametry jak np. długość materiału wideo, długość tekstu (ilość znaków ze spacjami), wybranie konkretnego lektora, zakres niezbędnych prac w zakresie nagrania, montażu audiowizualnego, rodzaj licencji (zakres emisyjny produkowanych nagrań).
b. Jeżeli po otrzymaniu wyceny Klient decyduje się na zlecenie realizacji usługi, zobowiązany jest do przesłania danych do faktury (nazwa firmy, adres, NIP) przed realizacją. Gdy Wykonawca otrzyma dane, prześle e-fakturę. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z 20.12.2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej (Dz.U. z 2012 r. poz. 1528), e-faktura ma taką samą wartość prawną, jak faktura w formie papierowej.
c. Z uwagi na fakt, że każdy projekt jest inny, wyceny są tworzone indywidualnie, zatem nie istnieje jeden ujednolicony cennik.
d. Firma PROSONICA STUDIO jest podmiotowo zwolniona z podatku VAT (nie jest płatnikiem VAT) na podstawie art. 113 Ustawy o VAT, par. 1 i 9
III. Płatności, sposób rozliczenia, anulowanie zleceń
1. Klient zobowiązany jest uregulować należność wynikającą z faktury w terminie wskazanym na fakturze.
2. W przypadku opóźnienia w zapłacie, Klient zostanie obciążony odsetkami ustawowymi za opóźnienie, począwszy od dnia następującego po terminie płatności, aż do dnia pełnej zapłaty włącznie, zgodnie z art. 481 Kodeksu Cywilnego.
3. Dodatkowo, w razie braku zapłaty w terminie, Wykonawca ma prawo naliczyć Klientowi:
a) koszt wysyłki pisemnego wezwania do zapłaty w wysokości zgodnej z rzeczywistym kosztem przesyłki,
b) koszt sporządzenia wezwania (w przypadku, gdy Klientem jest przedsiębiorca). Wykonawcy przysługuje zryczałtowana rekompensata w wysokości równowartości 40 euro, zgodnie z art. 10 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
Wysokość tej rekompensaty w złotych ustala się wg. średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym świadczenie stało się wymagalne.
4. W przypadku sporów związanych z naliczeniem odsetek lub kosztów wezwania, strony podejmą próbę polubownego rozwiązania, a w razie braku porozumienia – przed właściwym sądem powszechnym.
5. W przypadku anulowania zlecenia przed jego realizacją i braku kosztów poniesionych przez Wykonawcę, Klient otrzyma korektę otrzymanej faktury, zwalniającą z naliczonej opłaty.
6. Po wykonaniu usługi nie ma możliwości odstąpienia od umowy ani anulowania płatności, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
W przypadku odstąpienia od umowy w trakcie realizacji, ewentualny zwrot należności będzie uzależniony od stopnia wykonanych prac oraz kosztów poniesionych przez Wykonawcę.
Konsument przyjmuje do wiadomości, że prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość może być ograniczone w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta (m.in. po pełnym wykonaniu usługi za jego zgodą)
IV. Rodzaje licencji do nagrań lektorskich
W zależności od zapotrzebowań na zakres emisyjny, nasi klienci powinni wybrać jedną z trzech licencji na nasze produkcje. Zakres emisyjny zobowiązani są określić przed realizacją projektu (niezbędne do wyceny projektu).
- Licencja Standard (200,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- radio regionalne (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- telewizja regionalna (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- internet (1 strona/domena firmowa)
- media społecznościowe (instagram, facebook, tiktok, itp)
- reklamy mobilne
- audioprzewodniki / wydawnictwa
- systemy telefonicznej automatycznej obsługi klienta (ivr)
- reklama w sklepie (1 lokalizacja)
- licencja na 6 miesięcy (możliwość odpłatnego wydłużenia: +50% wartości o kolejne 6 miesięcy)
- Licencja Premium (400,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- radio ogólnopolskie
- telewizja tematyczna
- telewizja regionalna (zasięg maksymalnie 1 województwo)
- internet (1 strona/domena firmowa)
- media społecznościowe (instagram, facebook, tiktok, itp)
- reklama w sklepie (cała sieć sklepów)
- licencja na 6 miesięcy (możliwość odpłatnego wydłużenia: +50% wartości o kolejne 6 miesięcy)
- Licencja Professional (800,00 zł, zawarte w cenie realizacji)
- wszystkie powyższe pola eksploatacji bez ograniczeń + DODATKOWO:
- telewizja ogólnopolska
- radio ogólnopolskie
- licencja 1 rok od daty pierwszej emisji (możliwość odpłatnego wydłużenia o 1 kolejny rok +50% wartości)
Jakiekolwiek podane ceny i stawki w niniejszym regulaminie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego
V. Rezerwacja studia i odwołanie rezerwacji
1. Rezerwacja terminu odbywać się może za pośrednictwem rozmowy telefonicznej lub korespondencji e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
2. Rezerwacja terminu usługi w Studiu wymaga wpłaty zaliczki w wysokości 150,00 zł brutto (dalej: „Zaliczka”).
3. W przypadku odwołania rezerwacji przez Klienta na co najmniej 24 godziny przed ustalonym terminem, Zaliczka podlega zwrotowi w całości w terminie 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia rezygnacji.
4. W przypadku odwołania rezerwacji przez Klienta na mniej niż 24 godziny przed ustalonym terminem, Zaliczka nie podlega zwrotowi i pozostaje u Wykonawcy tytułem pokrycia kosztów organizacyjnych i utraconych możliwości rezerwacyjnych.
5. W przypadku niepojawienia się Klienta w ustalonym terminie bez wcześniejszego odwołania rezerwacji, Klient zobowiązany jest do zapłaty pełnej kwoty wynagrodzenia określonego w zamówieniu/usłudze.
6. Jeżeli odwołanie rezerwacji nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Klientowi przysługuje zwrot pełnej Zaliczki bez prawa zwrotu ewentualnych poniesionych kosztów.
VI. Przechowywanie i archiwizacja nagrań
a. Materiały z sesji nagraniowych audiowizualnych przechowujemy 30 dni w postaci osobnych ścieżek źródłowych, w oryginalnej jakości, na wypadek gdyby klient chciał wprowadzić jakiekolwiek zmiany.
b. Istnieje możliwość zarchiwizowania nagrań na życzenie klienta i zmagazynowania ich na serwerze w studio. Koszt to 25,00 zł / 1 miesiąc. Materiały są zapisywane na wewnętrznym serwerze typu NAS (Network Attached Storage) w 4 niezależnych kopiach dyskowych.
c. Po upływie okresu przechowywania dane są trwale usuwane i nie ma możliwości ich odtworzenia.
VII. Ogólne zasady i udogodnienia w studio
- Z uwagi na komfort i warunki pracy, w studio mogą przebywać maksymalnie 2 osoby dodatkowe poza nagrywającą i realizatorem.
- W studio obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, palenia oraz stosowania jakichkolwiek substancji psychoaktywnych.
- Do dyspozycji w studio jest pomieszczenie socjalne (dostępne są kawa, herbata, woda) oraz toaleta.
- Reżyserka studia jest klimatyzowana.
VIII. Odpowiedzialność Klienta
a) Klient ponosi odpowiedzialność za szkody w sprzęcie, wyposażeniu lub pomieszczeniach studia, powstałe z jego winy .
b) W przypadku uszkodzeń sprzętu lub infrastruktury, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany.
IX. Autorskie prawa majątkowe do nagrań i wydanie materiałów
- Autorskie prawa majątkowe do nagranego materiału przysługują Klientowi, zgodnie z zakresem na zakupionej licencji, chyba że zawierana jest indywidualna odrębna umowa stanowiąca inaczej.
- Gotowe nagrania są oddawane Klientowi drogą elektroniczną (mailową) w umówionym terminie, za pomocą linku umożliwiającego pobranie.
X. Reklamacje i sytuacje sporne
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w tekstach lektorskich dostarczanych przez Klientów.
- Teksty lektorskie dostarczone przez klienta i zawierające błędy nie podlegają reklamacji. Istnieje za to możliwość odpłatnego ich skorygowania i ponownego nagrania.
- Błędy powstałe z winy lektora z naszej bazy głosów (przejęzyczenie, itp.) podlegają bezpłatnej poprawie.
- Po dostarczeniu nagrania Wykonawca oczekuje 10 dni na ewentualne uwagi Klienta. Po tym czasie projekt uznawany jest jako wykonany poprawnie w ocenie Klienta i zakończony.
- Po upływie 10 dni oraz potwierdzeniu przez Klienta, że projekt jest wykonany zgodnie z oczekiwaniami nie ma możliwości złożenia dodatkowej reklamacji.
- Kwestie sporne staramy się wyjaśniać polubownie.
- Ewentualne nierozwiązane kwestie rozstrzygać będzie Sąd Okręgowy w Krakowie, ul. Przy Rondzie 7, I Wydział Spraw Cywilnych.
XI. Postanowienia końcowe i Poufność
- Regulamin obowiązuje od 1 grudnia 2024.
- Studio zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu.
- Wszelkie ustalenia wynikające z korespondencji pomiędzy Wykonawcą a Klientem mają charakter poufny.